Feeds:
نوشته‌ها
دیدگاه‌ها

چهل چراغ

۴۰ چراغ از زمانی قبل از تولدش میشناختم ! یعنی حدود ۱۰ سال پیش زمانی که روزنامه همشهری ویژه نامه ی کودک و نوجوان رو هر ۵ شنبه بنام دوچرخه شروع به انتشار کرد ( و هنوز هم در بین صفحات روز پنج شنبه روزنامه همشهری این ویژه نامه رو میتونید با قطع مخصوص به خودش ببینید )
من هم اون موقعه جز گروه ِ سنی بودم که خواندن دوچرخه برام خوب بود – از همون موقعه صمیمت و نثر خوب رو بین مطالب دوچرخه دیدم و هر هفته طرفدار پر و پاقرص دوچرخه شدم ؛ مخصوصا مطالب صفحه اول و نوشته های اقای سردبیر  با امضای : ا.ف.ع.خ
بعد از مدتی من هم مدتی با کنجاوی تمام سعی به کشف نام این سردبیر محترم را سپری کردم تا ببین این فرد اصلا کیه و چطور نشریه واقعا این قدر جذاب منتشر میکنه و بجز من همه طرفدار های دوچرخه که تغدادشون هر هفته بیشتر میشد هم این سوال براشون مطرح شده بود بعد از مدتی تحقیق معلوم شد صاحب امضای ا.ف.ع.خ همون نویسنده ی باحال نوجوانان خودمون با نام فریدون عموزاده خیلی که با یه شیطونیه کوجک آ = اقای رو هم به اول اسم وامضای خودش اضافه کرده بود
یادم نیست دقیقا چند سال عمر من با خواندن هر هفته ی دوچرخه پر شد ولی یادمه روزی که گفتن اقای سردبیر عوض شده کلی حالم گرفته شد و دقیقا این مصادف بود با کوچلو شدن دوچرخه برای ما بچه های با ریش و سبیل !

خب عمو زاده ی خلیلی ۷ سال پیش شروع به انتشار نشریه خودش بنام ۴۰ چراغ کرد برای جوانان و نوجوانانی که از کودکی با دوچرخه با نثر خودش و نویسنده های همکارش اشنا بودن
الان ۶ ساله که من هر شنبه هفته نامه ۴۰ چراغ رو میخوانم و روز یکشنبه منتظر انتشار شماره بعدی هستم با مطالبش زندگی کردم با مصاحبه ها و نوشته های منصور ضبطیان و  امیر صدری و رسول ترابی
همه بخشهایش مورد علاقه ی منه هر هفته منتظر مطالب شماره بعد هستم و با خریدن چهل چراغ سریعتر از همه کارم شروع به خواندش میکردم تا شنبه ی این هفته ! با اینکه شایعه ی تعطیلی این هفته نام رو تو یکی از نوشته های بالاترین خوندم ولی باور نکرده بودم با کمال تعجب دیدم جایی که هر هفته روزنامه فروشی دم دانشگاهم ۴۰چراغ میزاشت این هفته بجاش یه مجله دیگه گذاشته دنیا روی سرم خراب شد !! یعنی چی شده :(  وقتی سوال میکنم ۴۰ چراغ نیمده میگنه نه ! ولی فردا میاد این جواب یه کم ارومم میکنه ولی ناراحتم که بین کلاسهام ۴۰ چراغ ندارم که بخوانم و حتی شماره قبلیش با تیتر : بهترین سالهای عمر ما رو هم نیاوردم (این شماره گلچین بهترین نوشته های شماره های قبلیه )حتی حاضر نیستم برای پر کردن وقت الافی بین کلاسهام مجله همشهری جوان رو بخرم که اصلا قابل مقایسه با ۴۰چراغ نیست و برای من که جوانم اصلا نوشته نمیشه و مطالبش بنظرم مستنداته تا یه مجله از جنس جوان !

خب فرداش یعنی ۱ شنبه بازم خبری نمیشه کم کم هول میشم نکنه عادت ۶ ساله من بهم بخوره و شنبه هام یجوری دیگه بشه
دوشنبه روزنامه فروشهای تهران – اقا چهل چراغ نیامده این هفته ؟ نه !! زنگ میزنم دفتر چهل چراغ با عصبانیت و نگرانی میپرسم علت رو  و اون خانم پشت تلفن بهم میگه هفته ی دیگه هم خبری از چهل چراغ نیست نا هفته ی بعدش یعنی ۲ اذر میپرس اخه چرا  میگه بعلت مشکلات داخلی !

حالا این مشکلات داخلی یعنی همونایی که اون شایعه رو توی وبلاگش نوشته که عمو زاده خلیلی با شرکاش اختلاف پیدا کرده و بدلیل کمبود مطلب اخرین شماره گلچین مطالب شماره های قبلی چاپ شده ؟
از تمام وجودم ارزو میکنم مشکلی برای ۴۰چراغیهای عزیز پیش نیومده باشه و از ۲ اذر بازم شنبه های طعم ۴۰چراغی داشته باشه

Comments RSS

پاسخی بگذارید

